A cégalapítási folyamat során a székhely megadásának követelménye nem kis zavart okoz, viszont ebben sokat segíthet egy székhelyszolgáltatás. Mi is ez és miért lehet szükség erre?
Sokakban a székhely kiválasztása során az a kérdés merül fel, hogy használhatja erre a célra az otthoni címemet? A bejegyzett székhely címe egyszerűen az Ön cégének kötelező levelezési és ellenőrzési címe. Egy vállalkozásnak mindenkor bejegyzett székhellyel kell rendelkeznie, amelyhez minden kommunikációt és értesítést címezni lehet.
A bejegyzett székhely tehát egy korlátolt felelősségű társaság vagy címe, vagy elsődleges irodája is akár. Ezen túlmenően ott kell tárolnia cége törvényes nyilvántartásait és hivatalos dokumentumait nyilvános betekintés céljából. Alternatív megoldásként dönthet úgy is, hogy egy székhelyszolgáltatás előnyeit használja ki, ahol tárolják a dokumentumokat és átveszik ezeket a cég nevében.
Milyen típusú címet használjunk székhelyként, ha mégis saját címet akarnánk használni? Itt nagy a rugalmasság. Szinte bármilyen cím használható, feltéve, hogy az egy fizikai postacím, amely ugyanabban az országban található, ahol cége be van jegyezve. Biztosítania kell a teljes cím megadását, beleértve az irányítószámot is. Használhatja lakcímét vagy irodája, üzlete, műterme, gyára, raktárának, könyvelői vagy ügyvédi irodájának címét, vagy a cégalapítási ügynök által biztosított székhelyszolgáltatást.
A székhelyemről kell végezni az adott vállalkozói tevékenyéget? Szerencsére nincs szükség arra, hogy onnan kereskedjen, vagy ott jelen legyen. Ez teszi pedig lehetővé a székhelyszolgáltatás kihasználását. Valójában soha nem kell felkeresnie a bejegyzett székhelyet ebben az esetben, hiszen a székhelyszolgáltatásnak a munkatársai leveleit egy kért címre továbbítják, vagy beolvassák és e-mailben elküldjék Önnek.