Tóth Imre | 2004.11.25 – 17:43 |
Kedves Tolnai Gábor! Teljesen egyetértünk, nincs ma fontosabb dolga a MAGYARNAK, mint december ötödikén odamenni, és IGENNEL szavazni! |
|
Tolnai Gábor | 2004.11.25 – 11:37 |
NE marjátok egymást, MAGYAROK!!!
Inkább mindenki azon munkálkodjon, hogy december ötödikén minél többen menjenek szavazni igennel!!! (A “mindenki hozzon magával még egy embert” szöveg már lejárt, de a lényege él!:) HAJRÁ MAGYAROK!!! |
|
Somlói Dániel | 2004.11.24 – 14:48 |
Minden krisztusi intelem ellenére… az ilyen ájtatos “megnyilatkozásoktól” rendesen felmegy bennem a pumpa:
…”Legyen Önnek az Ön hite szerint!” alapállásomat lehet, hogy még sértőnek is tartja. Pedig ennél tömörebben, félreérthetetlenebbül és tapintatosabban nem lehet kinyilvánítani: Nekem nem célom meggyőzni Önt!” Jó kis alapállás, amikor tudományosan vizsgálható tényekről vitázik. Tudományfilozófiai értekezését még emésztenem kell. Annyit már kihámoztam belőle, hogy végső igazság nem létezik, vagy a tudomány nem juthat el annak megállapításáig, hiszen tudományos tények definíció szerint nincsenek, az elméletek pedig szükségszerűen csupán illékony tünemények képzeletünk egén. (És eddig is filozófiai megfontolásból írt “vélekedésként, Önt izgató lehetőségekként” a vízióiról.) /Megjegyzem, hogy a népek kialakulásáról alkotott tudásunk elkerülhetetlen megújítása sem lesz kivétel ez alól – bármily nagy horderejű is e tudományos vívmány (amelyet, mint általában, az kényszerít ki, hogy egy új tudományterületnek, jelesül a genetikának az eredményeit is be akarjuk illeszteni a témáról alkotott modellünkbe). “Aki olvasta írásaimat e honlapon, az tudja, hány és milyen jelentőségű ötletemet villantottam fel.” Hogy oda ne rohanjak. Csak egyet, a legnagyobb jelentőségűt idézze fel, kérem. Üdvözlettel: |
|
Várkonyi György | 2004.11.24 – 07:53 |
Uraim! Engedjenek meg egy krisztusi intelmet (sajnos nem tudom pontosan idézni, de a lényege): “Az embert soha sem az szennyezi be ami bemegy az emberbe, hanem mindig az, ami kijön belőle.” Hagyjuk a sérelmeket, koncentráljunk a témára. SZER Indításul: Alapjelentése lehet a REND. Következik ez a SZERtelen szavunkból. De lehet a TEREMTÉS is, gondolok itt a SZERez pl. zenét, verset, stb. Van egy olyan gondolatom, hogy minden meghatározás, amely a teremtés művéhez, a teremtett világ rendjéhez, törvényeihez illeszkedik abban a SZER megtalálható. Barátsággal Várkonyi György |
|
Fabó László | 2004.11.23 – 23:13 |
Tisztelt Somlói Dániel!
Látja ez már további eszmecserére alkalmas beszéd! Sokat adnék, ha az életben még egyszer olyan biztos, határozott, megingathatatlan véleményeket tudhatnék képviselni, mint Ön. De menjünk sorjában! Ami a „”rossz dumát” viszont már nem kérem” –et illeti. Vélt sérelme reakciójának tekintem. Most pedig a Fórika Évának írtakról. Természetesen, ahogyan én látom. Ha Fórika Évának van hozzáfűzni valója az általam korábban leírt, s Ön által (finoman szólva vitatott) feltételezéseimről, akkor nyilván megírja nekünk. Én azt nagy megtiszteltetésnek venném. Azonban nem várható Tőle, hogy a velem kapcsolatban Önben kialakult vélekedésekben állást foglaljon. Hacsak mindazokat a minősítéseket, amiket a gondolataimhoz fűzött Ön, Ő magára nem veszi. Már korábbi (no nem az utóbbi két, nekem címzett) hozzászólásaiban is igen magasra tette a lécet. Kár lenne alább adni. „Ha a tudomány tényeiről kívánunk vitázni…” írja. Feloldhatatlan önellentmondást hordoz ez a megfogalmazás, ha valóban komolyan vizsgáljuk. „…lila ködbe burkolt, ízlés szerint netán magyaros szósszal leöntött elméletet…” írja. Amúgy, a „…lila ködbe burkolt, ízlés szerint netán magyaros szósz…”-ról, mint az Ön véleményére települt gondolati manifesztumokról fogalmam sincs mi módon erednek az enyéimből, mi közük azokhoz. Minősíteni nem kívánom őket, mert nagyon a „mérce” alá csúszna. Mindketten tudjuk, vannak fontos közösségek, párhuzamosságok is megítéléseinkben. SZERfelett SZERencsésnek találnám, ha a SZERre is pazarolnánk néhány billentést a kéyboardon. Barátsággal:
|
|
Tóth Gyula | 2004.11.23 – 22:24 |
Hunnivári Zoltán “Hungár Naptár – A 200 év, amely megrendíti a világot” c. könyvét pdf formátumban kitettem a honlapra.
Tisztelt Kolozsvári Úr! Önnek teljesen igaza van, előző hozzászólásomban nem kellett volna olyan nyersen reagálnom a megjegyzésére. Elnézését kérem! Üdvözlettel: |
|
Fabó László | 2004.11.23 – 21:17 |
Tisztelt Kolozsvári Jenő!
Szerintem már minden Oké! Barátsággal:
|
|
Kolozsvári Jenő | 2004.11.23 – 20:41 |
Kedves László! Igazad van. Én tévedtem, de közben kioktatást kaptam, elég nyersen. Egy ilyen híres honlapon csípőből tüzelnek? Most mit tegyek? Kétségekkel: KJ |
|
Fabó László | 2004.11.23 – 18:48 |
Tisztelt Kolozsvári Jenő!
Jó dolog tudni, hogy Ön is kiválónak tartja Dr. Marácz László itt közölt írásait és ezért szívén viselte a méltóbb elhelyezésüket e honlapon (amit ez úton, örömmel nyugtázok Tóth Gyulának). Barátsággal: |
|
Fabó László | 2004.11.23 – 18:46 |
Tisztelt Fórika Éva!
Eddig nem volt alkalmam elmondani Önnek, milyen nagy szellemi élményt adtak az eddig megismert írásai. Több vonatkozásban termékenyítőleg hatottak korábbi, megbújva létezett viszonyulásaimra. Nem kis mértékben az itt jelzett gondolataim formálódására. Barátsággal: |
|
Kolozsvári Jenő | 2004.11.22 – 20:25 |
1. felfuvalkodott vagy 2. megtaláltam, köszi. Ön. |
|
Somlói Dániel | 2004.11.22 – 13:58 |
Kedves Fabó László!
FL: “El kell ismernem, meggyőzött… Önnel nem lehet, nem érdemes vitázni.” Ön hízeleg! Bevallom, jólesik, bár tudom, hogy nem igaz… 🙂 FL: “Legyen Önnek az Ön hite szerint!” Ezt az álszenteskedő “rossz dumát” viszont már nem kérem. SD |
|
Somlói Dániel | 2004.11.22 – 13:52 |
Kedves Fórika Éva!
Semmi bajom azzal, ha valaki nem idegenkedik a metafizikától, a láthatatlan valóság gondolatától; és a holisztikus világnézet szellemében ráébred, felismeri, hogy minden és mindenki egy (és akár a gyermekét világra hozó asszonyban is meglátja az elmúlást és az összeaszást). Azonban ez az Ön számára a Napnál is világosabb Egység és Rend – fájdalom – nemigen tárgyalható a száraz tudomány keretei közt. Ezért vannak a könyvesboltokban más-más részlegben az asztronómiáról és az asztrológiáról írt művek. A nyelvek, írások, nevek valós történelme tudományos kérdés. Az említett entitások a mai, megtapasztalható, mérhető viszonyaikat – szerintem – folytonos, bár változó ütemű átalakulás, terjedés, fejlődés, elhalás, kölcsönzés révén nyerték el, amely folyamatok itt a Földön zajlottak le, egyfajta időbeli egymásutániságban, adott korokban és a földrajzi tér meghatározott vidékein. A történelem kutatható, ugyanis a lezajlott történéseknek marad némi nyoma. Ezeket a nyomokat a kutatandó dolog természetétől függően a földrétegekben, az Antarktisz jegében, a génjeinkben, ill. pl. a szókincsben, nyelvemlékekben, mesékben, hagyományokban lehet keresgélni. Ha a tudomány tényeiről kívánunk vitázni, akkor nem fogadható el bizonyított tényként, hogy pl. az örmények voltaképpen magyarok, mert a filozófiám szerint minden ember a lényegét tekintve egy, és amúgy is: szeressük egymást, gyerekek. Ha már itt tartunk, a “végső” lényeget tekintve az asszony idős korára valóban össze fog aszni, de talán mégsem ezen tulajdonsága alapján kapott nevet annak idején, hiszen a barack, a zsiráf és a férfi is hasonlóan ráncos lesz, ha megöregszik, ha elpusztul. Az aszalt szilvát viszont azért hívjuk így, mert ez a jellemzője különbözteti meg a többi szilvától. A nyelv (minden nyelv) igencsak lényegretörő, de közben, a funkcionalitás kényszere miatt, nem homályosíthatja el a fogalmak közötti eltérést, sőt jellemzően éppen az azonosító tulajdonságot szokta megragadni. Ezen túlmenően, hitem szerint, a nyelvek közül néhányban, de a magyar nyelvben mindenképpen, megvan a szógyökrendszer erős apparátusa is, amely a jelzett fogalmak formai rendjét érzékelteti, festi le. Erről azonban korábban már írtam, kérem, keresse ki hozzászólásaimat a vendégkönyvben. /Az ‘asszony’ szavunk szerintem sem puszta véletlen, mint ahogy a legtöbb szó nem az a magyarban. Ebből azonban egyáltalán nem következik, hogy minden, lila ködbe burkolt, ízlés szerint netán magyaros szósszal leöntött elméletet gondolkodás nélkül elfogadnék, mely azt bizonygatja (ügyetlenül), hogy az ‘asszony’ és az ‘Asszuán’ ugyebár egy tőről fakad (netán a két szó csak az írásmódjában tér el?). Ezt tőlem ne is várja./ Tisztelettel: |
|
Tóth Gyula | 2004.11.22 – 08:42 |
1. Nem tegeződünk. 2. Mindkettő kikerült. |
|
Kolozsvári Jenő | 2004.11.22 – 00:18 |
Csak az egyiket raktad ki, ha nem vetted volna észre. | |
Tóth Gyula | 2004.11.20 – 19:31 |
“Dr Marácz László ide küldött írásait olyan fontosaknak tartom, hogy nagy vétek lenne hagyni elsüllyedi e vendégkönyvben. Javaslom feltenni őket az amúgy is pangó főoldalra, az újdonságok közé, mint nyelvészeti anyagot.”Kiraktam.Üdv: Tóth Gyula |
|
Bator | 2004.11.19 – 23:54 |
Itt most en a nyelvi-szotalalgatas ot-hetezer even tuli meddosegere hozok fel egy elrettento peldat. El Kanadaban egy “regesz-nyelvesz”, aki azt allitja, hogy a BASZK nyelv segitsegevel tudjuk meg a mai helynevek jelenteset, leven a baszk ma is elo es “legosibb” nyelv… Itt csak harom pelda ezen uriember “kaprazatos” kovetkeztetesere: 1.) ROMA = aROtasun = Buszkeseg es OMen = Tisztelet jelentesu a mai baszkban, igy ROMA = BUSZKE, TISZTELETREMELTO varos ertelmu… 2.) KIEV = oKItu = Teljesen, EBandzeliotu = Evangelizalt, igy KIEV = TELJESEN EVANGELIZALT varos jelentesu! 3.) TIROL = TIROkaldi = loves, puska-loves, OLdartu = Kezdodik, igy TIROL = KEZDODIK A LOVES ertelmu… Ezt a “szerzot” Edo Nyland-nak hivjak. Megtalalhato a Vilaghalon. Tobb mint 5O,OOO latogatoja volt ket eve… Ez a szoveg mehet, mert ugye a “hitbol fakad”…. Ajanlanam mindenkinek a rovidesen Honlapunkon is megjeleno tanulmanyt a NEV-SZERKEZETEK ertelmezeserol. | |
Fabó László | 2004.11.19 – 22:04 |
Tisztelt Somlói Dániel!
El kell ismernem, meggyőzött… Önnel nem lehet, nem érdemes vitázni. Mindezek ellenére jelzem, nagyon fontos nyelvi különlegességünket hozta szóba a „szer” szavunk felemlítésével. De ha rájön valaki, milyen fantasztikus konkrétsággal és egyúttal, milyen széles értelmi horizonton kapcsol össze már-már isteni minőségű „eszközöket” nyelvünk e tiszta eleme, annak olyan tájra nyílik ablak, amit egyetlen utazási irodával sem lehet meglátogatni. Barátsággal: |
|
Fórika Éva | 2004.11.19 – 17:09 |
Somlói Dánielnek: Példálózása, sajnos,azt a gondolatot ébreszti bennem, hogy: csak aki nem érzékeli az archaikus világ analógiái mögött az egységet, a lét különböző körei mögött rejlő metafizikai lényeget, az ideát, csak az gondolhat véletlenre a világrend helyett. |
|
Somlói Dániel | 2004.11.19 – 12:14 |
Kedves Fabó László!
Cáfoljam? Mondjak jobbat? Volt egy kósza ötlete és néhány erőltetett példája. Ezen nincs mit megcáfolni 🙁 Bár néhány alkalommal már megemlítettem, hogy az én szememben az asszony, az asztal, Asszuán, az asszírok (és ki emlékszik még mi minden 🙂 köszönőviszonyban sincs az összeaszás fogalmával. Jobbat viszont nagyon könnyen, valójában kapásból tudok mondani (legalábbis nekem máris jobban tetszik a saját “elméletem”, pedig bele sem melegedtem még a “bizonyítékok” keresésébe 🙂 Tessék: a “SZeRelem” és a “SZeRpentin” szavunk egy tőről fakad, a “hajlat, fordulat, kanyar” jelentéső SZeR gyökből. Bizonyíték erre a kapcsolatra, hogy a SZeRpentin éles KANYARokkal tűzdelt utat vagy hosszú, összeHAJTOGATott papírcsíkot jelent; míg a SZeRelem is KANYARgós utat bejárva, sok FORDULAT után ér révbe a filmekben. A drogosokat, akik a “SZeRrel” élnek, hívhatjuk elHAJLÓnak, valamint sokan közülük HAJLÉKtalanok; és a SZeRtornához is elengedhetetlen a HAJLÉKONYság. Üdvözlettel, |
|