Tóth Imre | 2004.06.27 – 11:41 |
Kedves Gábor!
Az Ön kérdésére a válasz nem egyszerű! A történelem meghamisítása ennél sokkal összetettebb kérdés. Története nagyon régen kezdődött, talán úgy 4500 éve. (Itt, most csak az Európai népek történelméről beszélek.) Élt abban az időben a „Termékeny félhold”-nak nevezett, és az azt körülvevő területeken kétfajta nép, nevezzük őket most az egyszerűség kedvéért „A”-nak és „B”-nek. (Ismeretes más megközelítés is, van, aki pl., a mag és a héj népeinek nevezi őket.) Az „A” nép szorgalmas, békés nép volt, befogadó, földművelő, lelkiségét tekintve őszinteségre törekvő, lelkiismeretére hallgató nép, akik talán csak hírből ismerték a háborút. Ilyen volt már akkor a Kárpát-medence népessége is. (Talán azért, mert Kr.e. 5000 körül – régészetileg kimutathatóan – idáig érkezett a mezopotámiai őstelepes földműves kultúra, de lehet, hogy azért, mert jóval korábban, innen terjeszkedett oda, – erre utaló nyomok is vannak,) mindenesetre, ahogy Gordon Childe írta: „Az újkőkorban létezett egy azonos műveltségű nép a Mezopotámia – Kárpát-medence – Kréta háromszögben.” (The Danube in Prehistory, 1929.) Nyelvünk még ma is a legközelebbi rokona az akkori sumérnak! Kr.e. 2300 körül azonban, (valószínűleg Arábia felől) megjelentek a „B” típusú népek, amint a Világtörténet évszámokban c. kiadvány írja: „Fokozatosan beszivárgó szemita népek számbeli fölénybe kerülve i.e. 2300 körül megdöntötték a sumér uralmat, és létrehozták az akkád birodalmat.” Ezek a „B” típusú népek harciasak, kíméletlenek, anyagiasak voltak, megirigyelték az övékével össze sem hasonlítható szintű kultúrát és gazdagságot. Egy alkalmas pillanatban, adott jelre fegyvert rántottak, és legyilkolták a befogadókat, elrabolták kincseiket, felgyújtották templomaikat és házaikat, elpusztítva mindenüket. Az „A” típusú népek (sumérok, szubarok, elámiak, hurriták, médek, kasszuk, hattik, pelaszgok, kánaániak, föníciaiak) rákényszerültek az önvédelemre, és ezt követően sok évszázados, váltakozó eredményű küzdelem következett. A „B” népek felvilágosultabb uralkodói jól tudták, hogy felemelkedésük érdekében, amit csak lehet, át kell venniük amazoktól. Így később már nem pusztítottak el mindent, hanem átvették betűiket, írásukat, közigazgatási rendszerüket, iskoláikat, hitük nagy részét (papjaikkal együtt), csak aztán azok istenei fölé a sajátjukat helyezték, (Mardukot) jelezve, hogy az ő istenük is úgy uralkodik a legyőzöttek istenein, ahogy ők a legyőzötteken. Eleinte az átvételt nem is tagadták. Az asszír királyi könyvtár számtalan agyagtábláján olvasható, hogy az, pontos másolata az eredeti sumérnak. A hamisítás akkor kezdődött, amikor az „A” népek teljesen elvesztették ősi területeiket, részben elpusztultak, részben elköltöztek, és lassan-lassan az egész Közel-Keleten a „B” népek kezdtek uralkodni. (Később nyugati irányba kezdtek terjeszkedni.) A Világtörténet évszámokban c. könyv szerint: A történelem meghamisítása akkor kezdődött, amikor a megtámadott „A” népeket végképp legyőzötteknek vélték, elkezdték hirdetni, hogy minden, ami létezik, a „B” ősök tudományán alapul. Akkor még nem volt régészet, ki gondolta volna, hogy az elpusztított sumér városok, pláne írások valaha is előkerülhetnek még! Így ma, a sumér Ábrahám kiköltözését a sumér Ur városából Samáriába, (azaz új-Sumériába) nem sumér történetként ismeri a világ, mint ahogy az Egyiptomból kivonuló jászok (filiszeusok) történetét sem, ez ma már zsidó történelemnek számít. Itt kezdődött a történelemhamisítás! A „B” népek persze nem álltak meg Mükénénél, (az akhájok és dórok) fokozatosan elfoglalták a mai Görögországot, majd Itáliát, majd onnan kiindulva egész Nyugat-Európát. (A mai indoeurópai népek pedig a már itt lakó „A”, és a fokozatosan betelepülő „B” típusú népek keverékei, melyekben többnyire a „B” szemléletmód dominál.) Az „A” kultúra (jelképesen) tükröt tartott a hódítók elé, amelyben megláthatták saját képüket, és ezt sohasem tudták elviselni! A negatív tulajdonságok (önzés, gátlástalanság, gyilkosság, hazugság, rablás, stb.) önmagukban való felismerése a tükör összetörésére késztette őket. A történelemből a számukra negatív dolgokat valahogyan el kellett tüntetni. A középkor elején elterjedt a kereszténység, eleinte tisztán az „A” népek hite szerint, (amint azt Jézus tanításaiban ma is olvashatjuk), később azonban ez is a sumér hitvilág sorsára jutott. Jézus is tükröt tartott az emberek elé, ezt sem bírták elviselni, ezért kellett meghalnia! Az egész Nyugat-Európai kultúra hamis alapokon nyugszik, mert a Jézusi tanításokat összeötvözték a saját „B” típusú gondolkodásukkal. Így lett eggyé az Ó-szövetség, amely azt mondja: szemet szemért, az Új szövetséggel, amely azt mondja: bocsáss meg az ellened vétkezőknek! Ez így együtt nyilvánvalóan nem lehet igaz! Az a nagy tragédia, hogy ha tényleg helyre akarnánk állítani a történelmet, talán még a Bibliát is át kellene írni, és hogy erre sor kerüljön, annak a valószínűsége a nullával egyenlő. A mezopotámiai népek más része észak felé, a végtelen füves sztyeppékre kényszerült, áttért a nagyállattartó lovas életmódra, majd elindult keletre és nyugatra. Ők voltak a szkíták, vagy ahogy őseink mondták, a szittyák. Mezopotámiából sok mindent magukkal vittek, gazdag fémművességük hagyatékában is az ottani motívumokat fedezhetjük fel. Igazságosságukról, becsületességükről a görög történetírók írásait érdemes elolvasni! Ezek közül a népek közül többen itt, a Kárpát-medencében kötöttek ki, mint pl. a szarmaták, (matyók) dáhok, (tahók) hunok (kunok) és szabirok (a „honfoglalók”). Itt, a Kárpát-medencében viszont mindig rokonokra találtak. Ezt olvashatjuk, pl. a Tárihi Üngürüszben is, amely azt írja, Atilláék, azaz a hunok, 373-ban ideérkezve, itt magyarul beszélő népet találtak! Mára ezeknek a népeknek ez a haza az utolsó menedéke. (Ha másért nem is lenne az, emiatt mindenképpen fontos nekünk.) Egészen a XVIII. századig senkinek sem jutott eszébe, hogy a szkíták, hunok leszámazottai ne a magyarok lennének. De erre mindig is irígyek voltak, és végül a finnugorisztika segítségével ezt a kérdést is megoldották. A történelemhamisító indogermanisztika elvette a magyaroktól a szkítákat, a hunokat, és természetesen a sumérokat is. Abból a jól ismert önző kijelentésből indultak ki, hogy értékes csak a „B” típusú népek kultúrája lehet, a szkíták tehát csakis indogermánok lehettek. A Habsburgok által ránk kényszerített „B-kultúra” jegyében irányítják ma is népünket. Ennek szellemében mondták azt valaha, hogy a cél szentesíti az eszközt, és ennek szellemében mondják ma a politikusok, hogy a választási ígéreteket nem kell betartani. Ezért nem aktuális ma Petőfi, Rákóczi, a ma jelszavai nem a tisztesség és a becsület, hanem a hatékonyság és a haszon! A Magyarok Istenét felváltotta Mammon, a haszonelvűek istene. Sokak szerint persze jól van ez így, de vannak másként gondolkodók is… Nem csak a Kárpát-medencéért dúló harcról van tehát szó, ennél sokkal többről. Két alapvetően eltérő világszemlélet több évezredes küzdelméről. Azok a nyugatiak, akik rájöttek arra, hogy a történelem meg van hamisítva, nem valószínű, hogy eljutnának az igazi okokhoz. Erre ők talán nem is képesek. Varga Csaba fent említett könyvében mutatja be a magyar és az indoeurópai gondolkodásmód közötti különbséget, érdemes elolvasni! Az is nyilvánvaló, hogy a nagy hamisításnak csak egy kis részét fedezték fel. Hogy miért találták ki a kitalált időszakot, az ezek után már nyilvánvaló: Megpróbáltak a megváltoztatott történelem egy zavaros részére egy szép, kitalált „B” történetet beilleszteni! Legkönnyebben ez a kitalált évszázadokkal valósítható meg. Hogy aztán akkor tényleg ez történt-e, azt én nem állíthatom biztosan, de hogy a hivatalos történelem köszönő viszonyban sincs a valósággal, azt mindenképpen! Üdvözlettel:
|
|
Roland | 2004.06.27 – 09:18 |
Tisztelt Mesterházy Úr !
A korábban beharangozott, a Szent Koronát eddig nem ismert aspektusból bemutató képről mikorra várhatjuk a részletes ismertető elhelyezését weblapjukon ? Roland |
|
Roland | 2004.06.27 – 08:15 |
Tisztelt Mesterházy Úr !
A korábban beharangozott, a Szent Koronát eddig nem ismert aspektusból bemutató képről mikorra várhatjuk a részletes ismertető elhelyezését weblapjukon ? Roland |
|
Napfia | 2004.06.26 – 19:23 |
Még egy ok:
Külföldi szakemberek megállapították: Ha a Kárpát-medencét a dán mezőgazdasági módszerrel művelnék meg, kb. 100 millió(!!!) ember élelmezésére volna alkalmas!!! |
|
Tolnai Gábor | 2004.06.24 – 21:17 |
Kedves druszám!:))
Bár kérdésedet feltételezem nem nekem címezted, én pár sorban kifejteném szerény véleményemet a Kárpát medencéről. Lehet, hogy csacskaságot mondok, de majd a többiek kijavítanak! A pontok nem fontossági sorrendet jelölik!!! 1, csak rá kell nézni, elvarázsoló táj, minden igényt kielégít, személy szerint én a rabja vagyok. Egy viszonylag kis területen szinte minden domborzati elem megtalálható egyhelyben. 2, Európa egyik legnagyobb folyójának medencéje! 3, Stratégiai ok: hegységekkel körülzárt, jól védhető terület 4, fontos kereskedelmi útvonalak csomópontja 5, egy magas szintű kultúrközösség ősi élethelye, akik ragaszkodtak őseik földjéhez!!! Ez olyan szoros kötelék, amiért időről időre képesek voltak óriási véráldozatokkal járó hon-visszafoglalási hadjáratokra és visszatelepülésekre, illetőleg kárpátoki rokon népek megsegítésére. 6, “Melegvizek Birodalma” – nah erről nem én vagyok kompetens beszélni… A világon a legtöbb gyógyvíz itt van. Az ősi magyar fürdőkultúra… 7, Szakrális ok! Ez összekapcsolódik a 6.-os ponttal. A Kárpát medence igazából a szkíta-hun-avar-magyar ragozó nyelvű népek számára volt rettentően, – szó szerint – életbevágóan fontos. Gyanítom a medence kedvező tulajdonságaival az idegen népek is tisztában voltak, de ők egészen másként tekintettek a területre. Radnóty Miklós megadja a választ: “Nem tudhatom, hogy másnak e tájék mint jelent, |
|
Gábor | 2004.06.24 – 15:20 |
Tisztelt mindenki!
Elolvastam a könyvet(ket), meghalgattam az előadásokat, megnéztem az ellentábor véleményét, és kialakítottam a véleményem. |
|
Tolnai Gábor | 2004.06.23 – 10:33 |
Kedves Mesterházy Zsolt!
“Lejátszotta a dakota törzsfőnök énekét, mondhatom döbbenetes élmény volt. Csodálatos magyar “a” hangokat ejtett. A szöveg további részét sajnos nem ismerem.” – Ez nem semmi! Nagy durranás lenne, ha tényleg beigazolódna a dolog! “De hogy ne találgassunk, igyekszem az előadót rávenni, hogy honlapunk számára átadja előadásának anyagát közlésre. Talán még a zenét is sikerül mellétenni.” – Ha módjában áll legyen szives tegye fel az oldalra minél előbb, főleg a hanganyagot!!! Mindannyian örülnénk neki! Személy szerint én elsősorban a zenére lennék kíváncsi, hogy saját fülemmel hallhassam és megbizonyosodhassak a felfedezés valóságtartalmáról! üdv, |
|
Attila | 2004.06.21 – 23:34 |
Kedves Imre és Győző! Köszönöm, hogy megírták véleményüket. Az őstörténet-kutatással kapcsolatban eddig még nem osztottam meg gondolataimat ilyen széles körben (csak egy-két barátommal, akiket szintén érdekel a téma), így nem is kaphattam visszajelzéseket, csak tőlük. Az egyik ok ez volt, amiért írtam a vendégkönyvbe. Egyébként szerintem a nyíltságért nem kell bocsánatot kérni senkinek. (A hazugságért és elhallgatásért már igen) Alapvetően mindkettőjükkel egyetértek. Abban, is hogy le kell bontani a mások által elénk állított korlátokat, és abban is, hogy Magyarországon „magasabb szinten” kell foglalkozni az elhallgatás, hamisítás ill. elferdítés problémakörével. Ezek célok, a módszerről pedig még szerintem beszélgetni kell… mindenkinek. Lehet, hogy ez egy lassú folyamat. A folyamatot szeretném gyorsítani én is (ez volt a másik ok, hogy írtam). Lehet, hogy nem elég keményen, de én (jelenleg) csak így vagyok képes… Azért az igazság az, hogy szóban néha én is elragadtatom magamat. A áltközépkor.huwww.kitaláltközépkor.hu (KKK) honlapot elég régóta folyamatosan figyelemmel kísérem, az anyagait jól ismerem, és fel is használom. Hallok az itthoni és külföldi tudományos tanácskozások felől is, a könyvesboltokban és egyéb rendezvényeken tartott előadásokról is. (Sajnos a mostani Magyarok világkongresszusa által rendezett előadásokról, ahogy írtam nincs sok információm, ezért jó lenne hozzájutni legalább egy összefoglaló anyaghoz.) Amit még egyszer kihangsúlyoznék, hogy ettől függetlenül elolvasom és meghallgatom mások véleményét is. A Neten egyébként kevés olyan őstörténeti fórum van, amelyet még nem olvastam végig. Amint írtam már, csak a hangvétel, a témáktól való elkanyarodás, valamint a meddőnek tűnő viták miatt nem írtam eddig. A KKK vendégkönyvét egyszerűen azért választottam, mert ez a fórum „fogott” meg. Azzal is tisztában vagyok, hogy nem én találtam fel a „spanyol viaszt”, sőt ahogy írtam, csak a kutatási eredményekből próbálok logikusan és intuitív módon építkezni. Lehet, hogy az írásomból az tűnik ki, mintha eddig semmi sem történt volna, bár én nem érzem így, mert akkor nem tudnék miből dolgozni… (Bár ha belegondolok, hogy a média nem nagyon erőlteti a híradást és a vélemények ütköztetését, akkor talán még így is érezheti az ember…) Remélem, a jövőben több gondolatomat is sikerül majd megosztani másokkal, és ezzel egy kicsit hozzájárulni ahhoz, hogy a közeljövőben a valósághoz minél közelebb álló magyar őstörténetet taníthassák az iskolákban (itthon és külföldön is). Részemről megpróbálok türelmes lenni, bár nekem is nehezemre esik. Főleg úgy, hogy a jelenlegi tudományok eredményei, az informatikai eszközök és az információ szabad áramlása lehetőséget ad arra, hogy pár év alatt jelentős eredményeket érjünk el – legalábbis ami az elméletet illeti. Hogy aztán az új elméletet mikor fogadják el hivatalosan, az egy jó kérdés… Köszönöm még egyszer a hozzászólásukat. Üdvözlettel, Attila |
|
Mesterházy Zsolt | 2004.06.21 – 17:21 |
“Varga Géza: Az Éden írása” (ha erre keres, megtalálja) 13sz. lábjegyzetében említi Simon Pétert. Ö az, aki előadást tartott erről a Világszövetség konferenciáján. Lejátszotta a dakota törzsfőnök énekét, mondhatom döbbenetes élmény volt. Csodálatos magyar “a” hangokat ejtett. A szöveg további részét sajnos nem ismerem. Mindenesetre furcsállom, hogy a címben szereplő szavakat nem lelik a dakota szótárban. 1. Lehet, hogy nem jó a szótár. 2. Lehet, hogy a törzsfőnök halanzsa-nyelven énekelt volna? (Nem hinném, hisz a törzsi gyűlés sikeréért fohászkodott az Öreg Istenhez. Ez arrafelé komoly dolognak számít.) 3. Lehet, hogy áthagyományozódott szakrális nyelvről van szó, ami történetesen az eurázsiai ősnyelv lehet, így mindenkinek jutott belőle valamennyi.Az előadó megállapította, hogy a magyar változat a 3. sortól virágének lett Szt. István idejétől, szerinte átírták korábbi szövegét. Eképpen ő az eredetit találta volna meg az indiánoknál.De hogy ne találgassunk, igyekszem az előadót rávenni, hogy honlapunk számára átadja előadásának anyagát közlésre. Talán még a zenét is sikerül mellétenni. Üdvözlettel |
|
Tóth Imre | 2004.06.21 – 07:14 |
Kedves Mesterházy Zsolt! Igaza van, a Zajtival kapcsolatos kérdésemre adott válaszára valóban nem reagáltam érdemben, ezért elnézést kérek, ezúttal megköszönöm! Mellesleg azért kértem, hogy írja meg, az adott idézetből mivel ért (vagy nem ért) egyet, mert a szövegben erre utaló részt nem találtam, de biztos bennem van a hiba. Azt meg furcsának találtam, hogy úgy idézzen valaki valamit, amivel nem ért egyet, hogy utána ne cáfolja azt. De, mint már említettem, valószínűleg én voltam figyelmetlen. Volt azonban az Ön válaszában egy dakotának mondott idézet, amit én komolyan is vettem, mivel nincs okom kételkedni az Ön szavaiban. Erre reagált egy bizonyos Nagy Zsolt Attila nevű úr, aki azt állította, hogy a dakotában nincs ilyen szöveg, ahogy ő írja „Tehát ha valaki azt állitja hogy: “a Raka nuje dizet, ijla füsti hezod” dakota nyelven van az vagy hazudik vagy pedig tudás hiányában ismétel hallott hazugságot. Véletlenül ismerem a Lakota-Dakota-Nakota dialektusokat és a lakota-angol és dakota angol szótárakban sem találtam meg egyetlen egy szót sem a megadott jelentésekkel. Pl. mind a három dialektusban a tüzet peta-nak hívják. az egész megadott mondat kitaláció.” Ezért kérdeztem én, hogy „mi van hát ezzel a dakota szöveggel”, mert azt fel sem tételeztem, hogy Ön találta volna ki, ezért kérdeztem azt, hogy honnan származik? Ami az OV-t, meg a -t illeti, (csak nem egészen úgy sikerült), talán hagyjuk, viccnek szántam, de úgy látszik, csak nekem volt az. A jövőben majd tartózkodni fogok az ilyesmitől. A dakota szövegre viszont változatlanul várom a válaszát! Üdvözlettel: Tóth Imre |
|
Mesterházy Zsolt | 2004.06.20 – 22:53 |
Kedves Tóth Imre!
Ez így biztosan nem fog működni. Ön kérdez tőlem valamit, amire illően válaszolok. Majd semmi nyugtázás, és újra kérdez ez másikat is, de ezúttal orbitálisat. Történelmi kérdésekre nyitott vagyok továbbra is. Ez is része a függetlenségnek. Nemcsak azt kell érteni alatta, hogy ha mást mondok, mint amit a főnököm, akkor kirúgnak, hanem azt is, hogy adott esetben az Ön félresikerült kérdésére sem esek olyan hibába, amivel később elő lehet jönni, sőt azt is jelenti, hogy nem veszem magamra korábbi korok tévedéseit sem. Üdvözlettel |
|
Tóth Imre | 2004.06.19 – 22:15 |
Mesterházy Zsolttól kérdezem: Mi van hát ezzel a dakota szöveggel, honnan származik? (Csak nem OV mondta? :)) | |
válaszoló | 2004.06.19 – 17:08 |
Itt van egy archívum, de csak a III. évfolyam 7. számáig: számáig: http://www.hhrf.org/ujido/index.htm |
|
kérdező | 2004.06.19 – 16:47 |
bocsánat az “off”-ért, de hol találhatom meg az Új Idők folyóiratot a neten? van egy érdekes cikk a 8. évf 16. számban Szent Istvánról, de egyik kereső se találja…
tudnának segíteni? |
|
Magyar Győző | 2004.06.19 – 00:56 |
Kedves Atila! Tóth Imre válasza már tartalmazza az első lépcsőt, az alapfokot. A másodikat Kend is leírta: Mit tanítsunk meg és hogyan a gyermekeinkkel? Ez olyan messzire vezet, hogy még a kutatást is jótékonyan befolyásolja, például a fontossági sorrendeket illetően, és a megfelelő lépéseket is kiköveteli: mert már az iskolai tanításban is ennek kell történnie. Ki tilthatná meg, hogy így történjen, ha a szülők így akarjuk. Vagy ki diktálhatná az ellenkezőjét, melyik politikai vagy médiacézár? Nemde minden színű politikai elv szerint tilos hazugságokkal traktálni a gyermekeinket? Itt és most felkérem az oktatási ombudsmant, hogy intézkedjen a magyar történelemmel, a magyar nyelvvel, a magyar néppel és a magyar kultúrával kapcsolatos hazugságok oktatásának megszüntetése érdekében, valamint tiltakozzon az UNESCO-nál és az Európai Parlamentnél a más országokban folytatott ilyen gyakorlat ellen. (De utóbbihoz a saját portán is söpörni kell.) Nagyon tetszetős az igyekezet, amivel Kend felvázolta elképzelését az őstörténet, a magyar nyelv és általában a magyarság, a magyar múlt, a magyar kultúra kutatását illetően. Fontos azonban figyelembe vennie, hogy ha valaki csak Kendtől tájékozódna e kérdéseket illetően, még azt hihetné, hogy eddig semmi sem történt. Pedig igen. Igen sok. Ámbátor Kend is utalt rá, micsoda nagy gyűjteménye van e témakörökből. Csak az a kérdés, mire használhatók. Át lehet-e velük vinni a magyarok szerelmét a fogunkban tartva a túlsó partra? De ha csak e honlapon itt szétnézne Kend, sok olyasmit találna, amiről nem tud, vagy aminek gyengébb változatát javasolja. Pedig tökéletesnek kell lennünk. És barátságosnak e honlappal! Nem kell mondanom, hogy a dologhoz az oktatási ombudsman nem elég. (Azt sem tudta elérni, hogy ne így hívják.) Az oktatási miniszter kellene hozzá, aki éppenséggel négy-öt éve egy tollvonással megszüntette a tanítók, tanárok kötelező továbbképzését. Így talán kezdhetné önmaga kijavítását azzal, hogy megrendeli, esetleg pályázatok formájában ezeknek a téma- és tudományterületeknek és korszakoknak a megfelelő feldolgozását és megismertetését az oktatási személyzettel. Esetleg tudományos tanácskozások sorozatán keresztül. Mert adnunk kell magunkra! Ilyen tanácskozások, tudós találkozások egyébként már régóta vannak külföldön és itthon is. Több tízezer oldalnyi anyag is összegyűlt. Fel kell dolgozni, közhírré kell tenni. Elhallgatásuk eddig hiba volt, de ezután már bűn az új szövetségben. S ott vannak még maguk a kutatók. A nemzet nagyjai, akik helyett szerencsétlen gyerekeinknek mindenféle oda nem valókat kell eszményként szemlélniük. Erre is lehet azért megoldást találni. Az izgalmat. Amilyen izgalmas a magyar őstörténet (azonos az emberiségével!), az igazság megismertetése könnyebb lesz, a nagyfokú érdeklődés miatt, mint gondolnánk. S ne feledjük, a szomszéd népeink sem ismerik az igazságot, ami nekik is jól fog jönni. Végül az a gazdagság, ami így megjelenhet majd a lelkekben, meg is menti azokat. Bocsánatáért esedezve nyíltságomért: Magyar Győző |
|
Tóth Imre | 2004.06.18 – 20:28 |
Kedves Attila! Önnek teljesen igaza van, történelmünk, nyelvünk kutatása során szükség lenne a „tabula rasa”-ra, (tiszta lapra), az információk központi gyűjtésére, rendszerezésére, tárgyilagos, és párhuzamosan intuitív megközelítésre, stb. Nyilvánvaló az is, hogy létezhetnek az általános gyakorlattól eltérő kutatási módszerek, amelyekkel az eddigieknél jobb eredményeket lehetne elérni. Van azonban egy rendkívül fontos kérdés, amelyet általában nem szokás feltenni, de amelyet minden nyelvész vagy történész akarva-akaratlanul eldönt, ha írni kezd, és amelynek eldöntése alapvetően meghatározza a kutatások eredményeit, bármilyen módszerrel dolgozzanak is. Ez lehetne az Ön programjának nulladik pontja. Ez pedig a következő: elfogadjuk-e kiindulásképpen más népek történészeinek, nyelvészeinek a hazugságait? Ez persze most nagyon durvának tűnik, „művelt körökben” nem Illig 🙂 ilyen fogalmakat használni. Ezzel én sem azt akarom állítani, hogy minden külföldi történész vagy nyelvész hazudik, (sőt, azzal is tisztában vagyok, éppen nekik köszönhetünk sok mindent, amit a hazaiak sohasem derítettek volna ki,) és azt is tudom, hogy meg lehetne ezt óvatosabban is fogalmazni, (pl.: bizonyos dolgokban tévednek, stb.,) de egyértelmű akarok lenni! Nyilvánvaló, hogy amennyiben teljes egészében elfogadjuk tényként a magukat indoeurópainak tartók „hivatalosított” véleményét, olyan falak közé zárjuk magunkat, amelyek nem engednek eljutni bennünket az igazság más aspektusaihoz, esetleg magához az igazsághoz. Számtalan példája van ennek, gyakorlatilag a magyar akadémikus nyelvészet és történészet is eszerint dolgozik. (Rosszabbat itt most nem feltételezek.) Emlékezzünk csak az indogermanisztika által meghúzott határvonalra, amelynél délebbre nem kereshettük őseinket, mert azt a területet – mivel ott magas szintű kultúra nyomait találták, – maguknak tartották fenn! (Nem is kerestük, sőt, hivatalosaink a mai napig sem keresik!) Ebben a szellemben gondolkodott az a nyelvész is, aki itt a fórumon igyekezett bizonyítani a finnugor igazságot. Azért volt képtelen kilépni abból az önként vállalt ördögi körből, amelyik szerint akkor is finnugor a magyar, ha sem antropológiailag, sem genetikailag nem rokona a vogulnak, akkor is az, ha nem volt „finnugor őshaza”, (mert ott nem is éltek emberek abban az időben), mert azok a bizonyos falak nem engedték máshová képzelni az őshazát. Ugyanez érvényes a nyelvünkre is, ha elfogadjuk azt, hogy a magyar egy primitív, finnugor eredetű, jórészt másoktól átvett szavakból összetákolt nyelv, akkor hiába van páratlan szókincse, (pl., egyedülálló módon 120 szava a járás kifejezésére,) csodálatos kifejező készsége, szintén páratlanul kétszázezer népdala, akkor is primitívebbnek kell, hogy tartsuk másoknál. Hiába találja hasonlónak bárki, bármilyen más nyelvvel, (sumér, pelaszg, kelta, baszk, stb.,) azokhoz szerintük nem lehet semmi köze sem, hiszen – úgymond – „tudjuk, hogy finnugor”! Így aztán az ősi magyar nyelvben már elismerten meglevő „kör” szavunkat is valaki mástól kellett (volna) átvennünk, ahogy nyelvészünk írta: „nem tudjuk, honnan került oda.” A fal megint nem engedte továbbmenni. Tudjuk persze azt is, vannak, akiknek ez egzisztenciális kérdés, meg aztán tudjuk azt is, hogy a legtöbb ember nem szívesen ismeri el a tévedéseit. Én azt hiszem, (az Ön írásából vett példával élve) a lezuhant gép roncsait összerakni csak egyféleképpen lehet, vagy pedig nem lehet, mert mondjuk annyira sérültek a darabok. Korrekt módon a történelem is csak egyféleképpen rakható össze, de ahhoz le kell bontani a mások által elénk állított korlátokat! Mielőtt tehát bármilyen módszerrel hozzákezdenénk történelmünk és nyelvünk vizsgálatához, el kell döntenünk, elfogadjuk-e az indoeurópaiak által felállított korlátokat, vagy tényleg tabula rasa-t csinálunk, és tényleg tiszta lappal indulunk? Ez az első kérdés, vagy ha úgy tetszik, a nulladik pont! |
|
Nagy Zsolt Attila | 2004.06.18 – 10:17 |
Üdv mindenkinek! čn is hive vagyok az amreikai öslakosokkal való távolabbi rokonságunknak…de kérek mindenkit hogy ezt a tézist ne támassza alá helytelen érvekkel mert ezáltal az egész megcáfolandó és hazug konstrukcióvá nyilvánitható. Tehát ha valaki azt álitja hogy: “a Raka nuje dizet, ijla füsti hezod” dakota nyelven van az vagy hazudik vagy pedik tudás hiányában ismétel hallot hazugságot. Véletlenül ismerem a Lakota-Dakota-Nakota dialektusokat és a lakota-angol és dakota angol szótárakban sem találtam meg egyetlen egy szót sem a megadott jelentésekkel. Pl.mind a három dialektusban a tüzet peta-nak hívják. az egész megadot mondat kitaláció. ami igaz az pl az hogy az “anya” dakota nyelven “ina” ami az ótörök “ana” “ene” és a magyar anyával nem csak rokon hanem tényleg ugyanaz a szó. Ugyan ez érvényes az apa-atya szavunkra a lakota-dakota megfelelöje “ate”. A vér pl. “we” és még biztos találunk sok más megegyezést is…de kérek mindenkit hogy ne tal´ljunk ki olyanokat amik nincsenek. ezzel csak önmagunk alat vágnánk a fát mert hitelességünket ásuk alá. Tisztelettel , Zsolt“Kedves Tóth Imre!Feltett kérdésére az a válaszom, hogy Zajtival szinte semmiben sem értek egyet azon kívül, hogy a szkítákról beszél. Ezt a leírt szövegből is ki lehetett hámozni nagyjából. Mario Alinei a Magyarok Világkongresszusán előadást tartott Budapesten. Ő az, aki rokonítja a magyart az etruszkkal. A magyar honfoglalást Kr. e 2000-re teszi, amikor az első kaukázusi szkíták betelepültek Európába, így a Kárpát-medencébe. Ez az ember nem nyilas vagy valami más gyanús alak, hanem 10000 oldalt közlő nyelvész 40 év alatt. Életműve végefelé erre a megállapításra jutott. Ezenkívül azt is közölte, hogy szerinte a sztyeppe nyugati vége Sopronnál volt, és azt is, hogy itt egy nép élt. Mármint egy nagy nép, amelyiknek EGY nyelve volt. Ő ezt a népet turknak nevezi, de ez végülis mindegy. Szabó István ugyanezeket ugornak hívja (miközben a dakota dal: a Raka nuje dizet, ijla füsti hezod – Megrakják a tüzet, száll a füstje hozzád hangról hangra egyezik a magyar dallal), de végülis ugyanarról a ősnépről beszélnek ők is, akiket én hunnak vagy szkítának nevezek.”
|
|
Nagy Zsolt Attila | 2004.06.18 – 09:21 |
Üdv mindenkinek! čn is hive vagyok az amreikai öslakosokkal való távolabbi rokonságunknak…de kérek mindenkit hogy ezt a tézist ne támassza alá helytelen érvekkel mert ezáltal az egész megcáfolandó és hazug konstrukcióvá nyilvánitható. Tehát ha valaki azt álitja hogy: “a Raka nuje dizet, ijla füsti hezod” dakota nyelven van az vagy hazudik vagy pedik tudás hiányában ismétel hallot hazugságot. Véletlenül ismerem a Lakota-Dakota-Nakota dialektusokat és a lakota-angol és dakota angol szótárakban sem találtam meg egyetlen egy szót sem a megadott jelentésekkel. Pl.mind a három dialektusban a tüzet peta-nak hívják. az egész megadot mondat kitaláció. ami igaz az pl az hogy az “anya” dakota nyelven “ina” ami az ótörök “ana” “ene” és a magyar anyával nem csak rokon hanem tényleg ugyanaz a szó. Ugyan ez érvényes az apa-atya szavunkra a lakota-dakota megfelelöje “ate”. A vér pl. “we” és még biztos találunk sok más megegyezést is…de kérek mindenkit hogy ne tal´ljunk ki olyanokat amik nincsenek. ezzel csak önmagunk alat vágnánk a fát mert hitelességünket ásuk alá. Tisztelettel , Zsolt“Kedves Tóth Imre!Feltett kérdésére az a válaszom, hogy Zajtival szinte semmiben sem értek egyet azon kívül, hogy a szkítákról beszél. Ezt a leírt szövegből is ki lehetett hámozni nagyjából. Mario Alinei a Magyarok Világkongresszusán előadást tartott Budapesten. Ő az, aki rokonítja a magyart az etruszkkal. A magyar honfoglalást Kr. e 2000-re teszi, amikor az első kaukázusi szkíták betelepültek Európába, így a Kárpát-medencébe. Ez az ember nem nyilas vagy valami más gyanús alak, hanem 10000 oldalt közlő nyelvész 40 év alatt. Életműve végefelé erre a megállapításra jutott. Ezenkívül azt is közölte, hogy szerinte a sztyeppe nyugati vége Sopronnál volt, és azt is, hogy itt egy nép élt. Mármint egy nagy nép, amelyiknek EGY nyelve volt. Ő ezt a népet turknak nevezi, de ez végülis mindegy. Szabó István ugyanezeket ugornak hívja (miközben a dakota dal: a Raka nuje dizet, ijla füsti hezod – Megrakják a tüzet, száll a füstje hozzád hangról hangra egyezik a magyar dallal), de végülis ugyanarról a ősnépről beszélnek ők is, akiket én hunnak vagy szkítának nevezek.”
|
|
Mesterházy Zsolt | 2004.06.17 – 23:21 |
Kedves Tóth Imre!
Feltett kérdésére az a válaszom, hogy Zajtival szinte semmiben sem értek egyet azon kívül, hogy a szkítákról beszél. Ezt a leírt szövegből is ki lehetett hámozni nagyjából. Mario Alinei a Magyarok Világkongresszusán előadást tartott Budapesten. Ő az, aki rokonítja a magyart az etruszkkal. A magyar honfoglalást Kr. e 2000-re teszi, amikor az első kaukázusi szkíták betelepültek Európába, így a Kárpát-medencébe. Ez az ember nem nyilas vagy valami más gyanús alak, hanem 10000 oldalt közlő nyelvész 40 év alatt. Életműve végefelé erre a megállapításra jutott. Ezenkívül azt is közölte, hogy szerinte a sztyeppe nyugati vége Sopronnál volt, és azt is, hogy itt egy nép élt. Mármint egy nagy nép, amelyiknek EGY nyelve volt. Ő ezt a népet turknak nevezi, de ez végülis mindegy. Szabó István ugyanezeket ugornak hívja (miközben a dakota dal: a Raka nuje dizet, ijla füsti hezod – Megrakják a tüzet, száll a füstje hozzád hangról hangra egyezik a magyar dallal), de végülis ugyanarról a ősnépről beszélnek ők is, akiket én hunnak vagy szkítának nevezek. A dakoták ősei legkésőbb 13000 évvel ezelőtt tudtak száraz lábbal Amerikába menni. Nem vitás, hogy a dakota és a magyar dal szövege ennyi idő alatt nem változott meg túlságosan, ragozása, szavai behatárolhatóak. Úgyhogy lassan beletörődhetünk őseurázsiai ősnépi mivoltunkba úgy 40000 év távlatában. Ki-ki viseli saját ősei örökségét. Ezért van az, hogy Ordosban, Közép-Amerikában és Mexikóban ugyanolyan szőtteseket készítenek mind a mai napig, mint Kalotaszegen, a kalocsai és matyó hímzést is pontosan ismerik az előbbi helyeken, nemcsak a Vámház körúti vásárcsarnokban. Ami a sztyeppe keleti felét illeti Az indoeurópaiak úgy gondolják, hogy az “irániak” és az indiaiak (tudományosan indoirániak és indoárják?!?) a Kr. e. 15-14. században az Andronovó, Afanaszjevó, Minuszinszk stb. műveltségek területéről indultak el példát mutatni, és Baktria területén váltak ketté a haladási irányt illetően. Szerintem nagyon különös, hogy e népeket a megérkezési helyről keresztelik el, mert ez nem szokás. Ha én vasi vagyok és Szatmárba megyek lakni, nem indoszatmári leszek. Legfeljebb vasas, ha közben még ütöm a vasat is. Persze minden kutatónak vannak korlátai. Önként vállalt vagy más. Szabó nem akar az ugorjaival eljönni a Kárpát-medencéig, Bakay nem akar túlságosan hátramenni az időben Közép-Ázsiában, magam meg ha tehetem, igyekszem minél kevesebbet a korlátokból felvenni, mert mindig az a vége, hogy túl nehéz lesz a batyu. Üdvözlettel |
|
Attila | 2004.06.17 – 20:14 |
Kedves Mindenki!
E sorokat már régen megírtam, és sok töprengés után végül is úgy döntöttem, hogy: Néhány gondolatot szeretnék megosztani mindazokkal, akik a magyar nép és kultúrkör őstörténetének, valamint a magyar nyelv eredetének és fejlődésének kutatásával foglalkoznak végzettségtől, „politikai-ideológiai-vallási hovatartozástól” és a kutatási munkába fektetett energia mértékétől függetlenül… Magamról és a kutatásaimról néhány szót: Közel négy éve kutatom a magyar őstörténetet szabadidőmben. Hatalmas mennyiségű magyar és angol nyelvű, különböző forrásokból származó anyagot (körülbelül 2 CD-nyi elektronikusan tárolt információról van szó) sikerült összegyűjtenem és áttanulmányoznom, amelyeket mostanában próbálok rendszerezni. Az anyagok között megtalálhatók a magyar őstörténeti és nyelvészeti álláspontokat képviselő cikkek, értekezések, egyetemi tananyagok, vélemények és ellenvélemények is, de rengeteg régészeti lelet képei-fotói, valamint azok értékelése, sok külföldi szakértő véleménye és kutatási eredményei, csak hogy a legfontosabbakat említsem. Az elektronikusan tárolt anyagok, valamint több őstörténettel foglalkozó könyv tanulmányozása alapján a fejemben az elmúlt időszakban már nagyjából összeállt egy kép, amely teljes mértékben eltér a mai hivatalos magyar és nemzetközi akadémiai álláspontoktól. Ahhoz, hogy ez a kialakult kép még tökéletesebb legyen, további kutatásokra lenne szükség, amelyhez egy teljesen új történelmi és nyelvészeti módszertani eszköztárat kellene létrehozni, valamint újra kellene értékelni a rendelkezésre álló forrásanyagokat, továbbá a megkövült, dogmatikus módszertani elemeket és téves következtetéseket. A „materialista” tudományok felhasználása mellett pár éve taoista filozófiával is foglalkozom, meditációs gyakorlatokat is végzek, amelyekkel véleményem szerint az intuitív képességeket is lehet fejleszteni, s amelyekkel az anyagi világtól elvont fogalmakat is képesek vagyunk értelmezni, valamint az anyagi világban végbemenő változásokat is jobban meg tudjuk érteni. Őstörténeti és nyelvészeti előadás(ok) Bakay professzor előadása számomra nem mondott újdonságot magáról a témáról (A magyar őstörténet és a magyar nyelv eredetének kutatása a 21-dik században). Inkább egy összefoglalót adott az őstörténet kutatás jelenlegi, válságosnak tűnő helyzetéről. Bakay professzor kiemelte, mennyire szomorú, hogy a héten a Magyarok világkongresszusa által rendezett előadásokon kevés érdeklődő jelent meg, s hogy semmilyen hagyományos ill. elektronikus média sem érdeklődött az esemény iránt, továbbá egyetlenegy cikk sem jelent meg róla hivatalosan… Szólt még a felnövő nemzedék alternatív történelem tankönyvekkel való ellátásáról. A közmegegyezéses nemzetközi történelem-szemléletet is említette, amely nagymértékben gátolja a hazai kutatási eredmények elismertségét (itt első sorban a szkíták és nyelvük indo-iráni besorolásának „megkövült állapotáról” beszélt). Marácz László bizakodó és lelkes volt, azonban az idő rövidsége miatt ezt az előadást inkább TIT jellegűnek éreztem, mintsem egy részletes szakmai előadásnak. A prezentáció alatt egy kis „közjáték” történt: egy résztvevő bekiabált, megszakítva az előadást, és kijavítva Marácz professzort, azon a jogon, hogy ő az említett dolgot jobban tudja, mert ő szakértő… (mint később kiderült a finnugor elmélet nyugat-szibériai vonulatának egyik képviselője tette ezt). Véleményem szerint a tiszteletet az előadó és a közönség iránt még akkor is meg kellene adni, ha valakinek esetleg igaza van. Az előadások végén lehetőség van kérdések feltevésére (és esetleg vitára is). Kivétel ez alól az lehet, ha az előadó kifejezetten interaktív módon kíván prezentálni, bevonva a hallgatóságot. Bár ekkor sem a „beszólás” a helyes megoldás. Jobban zavart azonban, hogy Bakay professzor megerősítette bennem azt a régi felismerést, hogy nemcsak a „finnugor” és az „alternatív” (az alternatív kifejezésnél jobb gyűjtőfogalom nem jutott eszembe a finnugor elméletet jogosan megkérdőjelező kutató csoportokra…) tábor hadakozik a témakört illetően, hanem széthúzás van az „alternatív” tudományos körökben is. Szakavatott és nem szakavatott kutatók Magamat tehát a „nem szakavatott” kategóriába sorolom, akiknek a munkáját és eredményeit megkérdőjelezik, vagy egyszerűen figyelmen kívül hagyják, esetleg legyintenek rá (ez nem csak a finnugor körökre jellemző sajnos). Ezek a megnyilvánulások talán érthetők, de úgy érzem, hogy néhány „szakavatott” kutató nem meri, vagy nem akarja tovább gondolni a lehetséges forgatókönyveket. A háttérben szakmai féltékenység, politikai-ideológiai érdekek húzódhatnak meg, esetleg az egyének vagy csoportok intuitív gondolkozásának hiánya is szerepet játszhat (amelybe beleértendő az is, hogy nem tudnak túllépni egy adott vonatkoztatási rendszeren). Mérő László „Észjárások – A racionális gondolkodás korlátai és a mesterséges intelligencia” című könyvéből tudhatunk meg többet az intuitív gondolkodásról és az általa „nagymesteri” szintnek nevezett gondolkodási szintről. Úgy érzem, hogy az őstörténet kutatás fejlődését nagymértékben elősegítené, ha egyre több kutató válna „nagymester”-ré, intuitívan gondolkodóvá a témakörben. Ehhez azonban nem kell feltétlenül „szakavatott”-nak lenni, mint ahogy arra Romsics Ignác később idézett cikke hívja fel a figyelmünket. Egy-két észrevétel még a „szakavatott” kontra „nem szakavatott” kérdéssel kapcsolatban. Gondoljuk végig, hogy a világ legfontosabb találmányainak és felfedezéseinek egy része (amelyeket mindennapi életünkben is használunk ill. tanítunk) olyan emberek szellemi és keze munkája, akik nem feltétlenül az adott szakterületen folytatták tanulmányaikat ill. munkájukat. Ezek az emberek azonban logikusan és intuitív módon tudtak gondolkodni, és hasznosítani tudták más irányú végzettségüket, jól megfigyelték ill. elemezték a világunkban lejátszódó eseményeket és azok összefüggéseit. Álljon itt néhány kiragadott példa azok közül a magyar tudósok közül (név, végzettség, felfedezés/találmány), akik más szakterületen szereztek diplomát, mint amely szakterületen ismertek-elismertek lettek: További érdekességként jegyzem meg, hogy az őstörténet ill. nyelvészet kutatásához nem csak történész ill. nyelvész diploma lenne szükséges… Azon az alapon, hogy ki az igazán szakavatott és ki nem a magyar őstörténet és nyelveredet kutatásában, szükségünk lenne – a teljesség igénye nélkül – régész, antropológia, filozófia- és vallástörténeti, általános művészettörténet, zeneművészet-történet, kulturális antropológia, nyelvész, csillagász, földrajz / földtörténet-kutatás, éghajlatváltozás-kutatás, genetika, agykutató és még számos más tudományágban megszerezhető diplomára is. Azt gondolom, hogy logikusan fel kellene tudnunk használni, és rendszereznünk kellene ezeknek a tudományágaknak az eredményeit, és nem a történész és nyelvész diplomákat (esetleg vörös diplomát) kellene mutogatnunk. Persze az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy bármilyen módszertan és ideológia alapján is tanították – mondjuk az elmúlt 50 évben – a történészeket és nyelvészeket, akkor is nagy tudással rendelkezhet az idősebb korosztály. A problémát inkább ott látom, hogy tudásukat nem megfelelő módon használják fel, és nem képesek befogadni az új eredményeket és elméleteket. Értekezések a történelem és múlt megismerhetőségéről Ormos Mária előadásának anyagából is bemutatok néhány gondolatsort, amely a Mindentudás-egyetemén hangzott el (az anyag elérhető az Interneten is: www.origo.hu/mindentudasegyeteme/ormos ): Végezetül néhány gondolat a nyelvészetről-nyelvészkedésről Az őstörténet- és nyelveredet kutatási módszerekben szükséges változások 2. Az összegyűjtött anyagokat egy központi információs rendszerben osztályoznunk és rendszereznünk kell 4. Ki kell dolgozni egy rugalmas őstörténet és nyelveredet kutatási módszertani rendszert Egy kicsit hosszúra sikeredett, remélem azért áttekinthető és érthető, amit megfogalmaztam. Üdvözlettel, Attila
|
|